Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

[PORADNIK] Diagnostyka i wymiana pompy paliwa e36

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO / DIY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:21:04 20-01-2014    Temat postu: [PORADNIK] Diagnostyka i wymiana pompy paliwa e36

Małe sprawozdanie Wink

Ostatnio autko odmówiło posłuszeństwa. Zostawione na noc już nie odpaliło. Walnięta okazała się pompa paliwowa. Tak szybki tutek jak zdiagnozować pompę paliwa w M40 (lub innym silniku z jedną cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu):

Punkt startowy auto nie odpala - kręci, ale nie beble.

1. Sprawdzić czy jest iskra jest na rozdzielaczu - czyli wypiąć główny przewód WN i przy pomocy dowolnego metalowego elementu sprawdzić iskrę. Może być śrubokręt wsadzony w fajkę i zbliżony do silnika, w odległości pozwalającej na przeskok iskry.
2. Sprawdzić czy na pojedynczej świecy też jest iskra, aby wykluczyć uszkodzenie palca zapłonowego. Proces jest taki sam jak w 1 kroku.
3. Skoro jest iskra auto nie pali, nawet nie beble, to wykręcamy świecę. Sprawdzamy czy jest wilgotna ("zalana") benzyną.
4. Przy niesprawnym układzie zasilania benzyną będzie sucha. Jakby była mokra to należy przepalić świecę i spróbować jeszcze raz odpalić Razz
5. W pierwszej kolejności w takiej sytuacji, należy sprawdzić przekaźniki. Metoda chłopska na sprawdzenie, położyć palec na przekaźniku i włączyć i wyłączyć zapłon. Powinno być czuć kliknięcie. (Możliwe, że przekaźnik będzie klikał, ale i tak będzie wadliwy Wink)
6. Jeśli kolejnym elementem jest sprawdzenie czy pompa dostaje napięcie. Czyli kanapa w górę, 4 śruby i dekiel won. Są tam dwie wtyczki biała i czarna. Czarna jest zasilająca, a biała do mierzenie poziomu paliwa (zasilająca ma jeszcze do tego grubsze przewody, jakby ktoś chciał się upewnić). Zwykły multimetrem sprawdzamy napięcie na wtyczce. Sondy do wtyczki i kręcimy silnikiem. Pompa po włączeniu zapłonu pracuje tylko przez chwilę nabijając ciśnienie, potem dopiero jak silnik pracuje. Jeśli napięcia nie ma to wymieniamy przekaźnik.
7. Jak napięcia nie ma bierzemy zwykły przewód i podłączamy na sztywno pompę do akumulatora jeśli nie ruszy demontujemy, bo wiemy, że coś jest nie tak z pompą.
8. Dodatkowym potwierdzeniem, że problem leży w układzie paliwowym będzie fakt, że przewody paliwowe od pompy będą prawie puste i bez ciśnienia. Normalnie odpięcie opaski i ruszenie przewody zaskutkuje niezłym sikaniem paliwa Wink

Mały tip:
Jeśli potrzebujesz zdemontować coś z układu paliwowego, aby zbić ciśnienie z układu należy zdemontować przekaźnik pompy paliwa w skrzynce, i zakręcić silnikiem/odpalić auto, które powinno po chwili zdechnąć Wink W tym momencie można spokojnie rozbierać układ paliwowy.

Zdemontowana pompa wygląda tak:



Demontujemy filtr:



Ściągamy gumy mocujące, należy je podważyć śrubokrętem:



Bez tych gum mamy trochę więcej ruchu pompą:



Mamy dojście do opaski zaciskowej i przewodów zasilających, które w moim przypadku trzeba było rozlutować. Ja jeszcze przed rozlutowaniem wyciągnąłem ten czarny kosz pompy. Z tyłu są dwa nacięcia, aby go spokojnie wysunąć:



Nowa i stara pompa różniły się podejściem, do których nie mogłem dojść lutownicą:





...więc zrobiłem na wsuwki. Tutaj jeszcze nie wsadzony jest kosz i gumki:



Potem wsuwamy kosz:



...i montujemy nowy filterek:




Zostało tylko zamontować cały zespół pompy do baku i sprawdzić czy jest dobrze Wink Warto też przed pierwszym odpaleniem ze 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon, żeby pompa nabiła ciśnienie na listwie wtryskowej. Wink Auto już jeździ Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 15:41:26 27-01-2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO / DIY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin