Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

[PORADNIK] Wymiana tuleji wahacza przedniego e36 bez prasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO / DIY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:17:04 20-01-2014    Temat postu: [PORADNIK] Wymiana tuleji wahacza przedniego e36 bez prasy

Proces robiłem dla tuleji poliuretanowych, zawsze można podjechać do warsztatu samochodowego i za gorszę nam mechanik wciśnie tuleje.

Start:



Rozkręcamy stabilizator, pozwala to delikatniej operować wahaczem. Przed odkręceniem gniazda, trzeba pamiętać zablokować koło. Ja zapomniałem i koło zatrzymało mi się na zderzaku... Razz



Zdejmowanie gniazda z wahacza - metoda I (na ciepło):
Starą tuleje ściągnąłem po polsku, czyli palnikiem. Gumę szlag trafia i gniazdo jest wolne. Na ciepło tuleja wewnętrzna łatwo schodzi z wahacza.

Zdejmowanie gniazda z wahacza - metoda II (na zimno):
Przecinamy gumę, aby tuleja się rozpadła. Wewnętrzną część ściągamy ściągaczem z trzonka wahacza. Zewnętrzną tuleje możemy wyprasować, wybić albo wklepać tuleje do środka, jak byśmy chcieli zrobić ósemkę i na imadle wybijamy.



Czyścimy gniazdo:



DIY: Zakładanie tulei bez prasy.

Zestaw podstawowy na zdjęciu + dwa lewarki (oryginalny + pies) + krzesełko



Osadzamy autko na krzesełku i od dołu podpieramy psem. Tuleje wciskamy, bez tej małej wewnętrznej. Smarem smarujemy tylko miejsca styku metalu z PU.







Podnosimy pieska: i :





Resztę dobijamy młotkiem:



Tuleje złożyłem przed zakładaniem na wahacz. Trzpień wahacza przeczyściłem papierem ściernym, posmarowałem i bez problemu wchodzi tuleja na miejsce. Ja musiałem zfaskować otwór na około 2-3 mm od strony trzpienia, bo tuleja była za długa i nie mogłem zamontować gniazda wahacza. (Sprawa potwierdzona przy drugim komplecie tuleji znowu rzeźbiłem)

Meta:



I dokręcenie łącznika stabilizatora



Teraz zbieżność i latamy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 15:42:20 27-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO / DIY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin