Autor |
Wiadomość |
DREAMowiec |
Wysłany: 12:57:33 13-02-2015 Temat postu: |
|
POJAZD NA SPRZEDAZ!
OGLOSZENIE W DZIALE SPRZEDAM.
POZDRAWIAM!  |
|
 |
DREAMowiec |
Wysłany: 03:03:58 11-01-2013 Temat postu: |
|
Przyszła zima, a wraz z nią czas na naprawę układu chłodzenia.
Od lata jeździłem z uszkodzonym termostatem jednak z lenistwa odkładałem jego wymianę "na później".
W ten sposób doczekałem się niższych temperatur i co za tym idzie zaczął się problem z dogrzaniem silnika.
Jako, ze autko nie posiadało wcześniej historii serwisowej stwierdziłem, ze wymienię również pompę wody.
Poniżej foto-relacja :
Stara pompa (jak się okazało ORI i nadal w dobrym stanie). Porównując stara z nowa, zszokowała mnie różnica w użytych materiałach do ich zbudowania. W nowej "wirnik" był metalowy, a w ORI plastikowy (jak usłyszałem od kilku mechaników plastiki lubiły się kruszyć )
Oryginalna metalowa uszczelka, którą trzeba odciąć w 3 miejscach (tworzy jeden monolit z uszczelka na pokrywie łańcucha rozrządu)
Wspomniany termostat a raczej to co z niego pozostało
Nowa pompa (uszczelka była papierowa wiec warto dodać coś od siebie - sylikon) i termostat na swoim miejscu .
Po zdjęciu węża łączącego termostat z chłodnicą okazało się, ze jest uszkodzony pod opaską.
"Wymieniłem go na lepszy model"
Żeby uniknąć kolejnego rozbierania, warto wymienić resztę zużytych części. W tym przypadku mam na myśli rolki prowadzące (obie sztuki).
Mając przód silnika "na wierzchu", udało mi się zlokalizować wyciek, który od dłuższego czasu mnie dręczył. Wadliwa okazała się pompa vacum. Po wyjęciu okazało się ze o-ring był już nieszczelny.
Nowy o-ring i kwadratowa uszczelka pod plastikowy króciec.
Jedyne co jeszcze mnie prześladuje to głośna praca kompresora, ale nie zawracam sobie nią głowy dopóki pracuje poprawnie. Na odgłos łożyska znalazłem dobry sposób - "volume +" . Jak będzie trochę wolnych środków na koncie to podejmę się jej naprawy. |
|
 |
DREAMowiec |
Wysłany: 08:22:35 04-04-2012 Temat postu: |
|
"Takie rzeczy tylko w..." touringu  |
|
 |
Eric |
Wysłany: 19:56:21 03-04-2012 Temat postu: |
|
dopiero teraz się kapnąłem że w e39 są głośniki w dachu  |
|
 |
DREAMowiec |
Wysłany: 00:59:49 03-04-2012 Temat postu: |
|
Sebwe napisał: | Co do wgniotek to próbowałem coś tu szukać na fotach no i teraz dopiero zauważyłem ,wgniecenie na błotniku od strony pasażera ,a tak nawiasem, gustownie dobrana felga  |
Dzinks : Tez mi sie podoba
Jest jeszcze jedna wgniota pod tylna lewa lampa Na wiosne pomysle zeby cos z tym zrobic.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po wymianie tarcz i klockow nie poczulem zbytniej roznicy, wiec postanowilem wymienic plyn w calym ukadzie hamulcowym (ok 1ltr).
Jak sie okazalo to byl strzal w dziesiatke. Teraz mam hebel jak zyleta.
Ponizej fotki nowego i zuzytego plynu dla porownania
Ten plyn mial juz dosc :
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak wspomniałem wcześniej, chciałem dokonać kilku zmian w audio. Po przemyśleniu tematu postanowiłem zostawić jednostkę ori i wzbogacić ją o wzmacniacze, głośniki systemowe i sub. Na tym etapie pojawił się "zonk".. tzn brak RCA w module radia, oznaczał brak możliwości podłączenia wzmacniaczy. Z pomocą przybył spike z forum BMW Sport - korzystając z okazji, chciałbym mu jeszcze raz podziękować.
Oto efekt tego, co wg wskazówek spike'a udało się zrobić:
Wymieniłem również tylne głośniki na bardziej "sensowne"
Nie było łatwo. Musiałem zdjąć podsufitkę, żeby umieścić w odpowiednim miejscu zwrotnice i przeciągnąć kable. Setki gadżetów trzeba zdemontować aby wyjąć podsufitkę.
Efekt końcowy
Teraz muszę tylko skompletować kable zasilające, zamontować przednie głośniczki i cieszyć się tym co udało się wykonać.
Korzystając z okazji wymieniłem siłowniki szyby bagażnika. Sądziłem, że trzeba się do nich dostać przez podsufitkę, jednak sposób wymiany okazał się bardziej prostszy (wspomnę o nim w dziale mechaniki, może komuś się przyda).
Na dzień dzisiejszy to na tyle. Jak uda mi się coś znowu dłubnąć to wrzucę kolejną relacje. |
|
 |
Sebwe |
Wysłany: 17:53:40 03-01-2012 Temat postu: |
|
Co do wgniotek to próbowałem coś tu szukać na fotach no i teraz dopiero zauważyłem ,wgniecenie na błotniku od strony pasażera ,a tak nawiasem, gustownie dobrana felga  |
|
 |
Spinacz |
Wysłany: 19:37:03 02-01-2012 Temat postu: |
|
no proszę właśnie mnie widzisz zmylił  |
|
 |
DREAMowiec |
Wysłany: 19:35:27 02-01-2012 Temat postu: |
|
Spinacz napisał: | Nono zawias widzę tez jakiś nie ori
co tam wsadziłeś |
Zawias to niemiecki oryginał, tyle że w żółtym kolorze (może zmylić na pierwszy rzut oka ) |
|
 |
Spinacz |
Wysłany: 19:20:13 02-01-2012 Temat postu: |
|
Nono zawias widzę tez jakiś nie ori
co tam wsadziłeś |
|
 |
DREAMowiec |
Wysłany: 19:15:03 02-01-2012 Temat postu: |
|
Sebwe napisał: | Dobrą szkutę wyrwałeś
Życzę powodzenia w modach  |
Z nazwaniem jej "dobrą sztuką" to bym się wstrzymał.. Kupiłem touringa taniej niż pokazuje to cena rynkowa, ale za to z kilkoma usterkami. Doszedłem jednak do wniosku, że większą część jestem wstanie sam zrobić dlatego się na nią skusiłem.
Wymieniona jest turbinka (stara lała olejem), nowe amorki z przodu i skrzynia (naprawa starej była droższa niż kupno drugiej).
Dzięki za wsparcie
Spinacz napisał: | Nono ładne 5er wypasik też nie zły masz co do audio to bym zostawił jak jest jedynie może jakąś skrzynie do kufra by troszkę basiku więcej było. |
Audio w Beemach nigdy nie szokowało dlatego zdecydowałem się na wymianę. Tylko raz byłem pod wrażeniem jak usłyszałem u kolegi w e46 touring zestaw Harman/Kardon, grał całkiem całkiem, wystarczyło wymienić jednostkę sterującą i suba ze wzmakiem. Sorry za off'a
W mojej 5'tce chce wymienić głośniki dodać suba i podłączyć pod 4-ro kanałówke oraz monoblock'a. Ciągle zastanawiam się co z jednostką ale ze względu na to że robi również za kompa to chyba zostanie oryginał.
PS
Korzystając z wolnego od pracy, wymieniłem dziś zestaw klocków i tarcz z przodu, bo chyba się już prosiły o to..
Zrobiłem zdjęcie starych klocków z nowymi (dla porównania)
Przy okazji pomalowałem zaciski, jednak spray ze srebrnym wieczkiem okazał się być biały, a że innego nie miałem tak tez pozostało
Przy okazji zrobię małą aktualizacje, jako że zmienił się trochę wygląd zewnętrzny
 |
|
 |
Spinacz |
Wysłany: 15:40:57 02-12-2011 Temat postu: |
|
Nono ładne 5er wypasik też nie zły masz co do audio to bym zostawił jak jest jedynie może jakąś skrzynie do kufra by troszkę basiku więcej było. |
|
 |
Sebwe |
Wysłany: 17:28:27 01-12-2011 Temat postu: |
|
Dobrą szkutę wyrwałeś
Życzę powodzenia w modach  |
|
 |
DREAMowiec |
Wysłany: 17:21:29 01-12-2011 Temat postu: Turas 525d |
|
Można by rzec, że uległem 5'tkom. Zaczęło się od 540i e34 przez 524td e28 do 525d e39, jeszcze trzy modele tego segmentu i "zalicze" je wszystkie
Po dwóch latach użytkowania busa (Renault Trafic), zacząłem tęsknić za komfortem, dobrymi osiągami, tylnym napędem i "śmigiełkiem" na masce. Postanowiłem więc pożegnać się z blaszakiem i rozglądałem się za duuużym touringiem. W ten oto sposób stałem się szczęśliwym posiadaczem 525d touring z 2003 roku.
Wyposażenie: wystarczające
Planowane zmiany: eliminacja wgniotek, felgi 17", zestaw audio z poprzedniej e36, bluetooth i dvd
 |
|
 |