Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

BMW Drift Spec 2012, Adam Walczak - adamat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> GALERIA WOZÓW PRZYJACIÓŁ KLUBU
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamat




Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:43:22 08-07-2012    Temat postu: BMW Drift Spec 2012, Adam Walczak - adamat

Cześć wszystkim,

Mieszkam w waszym sąsiedztwie, ale pracuję w Kaliszu. Po godzinkach w skromnym zaciszu buduję samochody, a to do rajdów a to do driftu. wreszcie znalazłem odrobinę czasu by podzielić się swoim projektem z wami.
Swoje BMW do driftu buduję już 3 sezony, z roku na rok coś usprawniam w okresach zimowych a w sezonie startuję w zawodach.
Bazą jest BMW E36 Coupe z 1993r z silnikiem M50B20TU w roku ubiegłym M50B25, a w obecnym sezonie S50B30. Aktywnie startuję w cyklu Drift Open, nie mam jeszcze na swoim koncie zbyt wielkich sukcesów, ale mam nadzieję że zmieni się to mocno już w sierpniu.

Projekt będę opisywał etapami, gdyż obecnie pracuję w swoim skromnym zapleczu nad Seicento klienta do KJS, i troszkę brakuje mi czasu.

Pierwszym krokiem była rozbiórka samochodu do ostatniej śrubki, celem wzmocnienia budy, wycięcia tu i tam paru kilo zbędnego złomu no i wstawienia klateczki...

Na pierwszy strzał poszedł silniczek M50B25, w znakomitym stanie...




W końcu po uporaniu się ze wzmacnianiem, wystartowałem z budową klatki






















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamat dnia 17:45:30 08-07-2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:56:56 08-07-2012    Temat postu:

NO no widzę kawał roboty sporo czasu trzeba poświęcić na przygotowanie auta do driftu. A mam takie pytanie techniczne czy klatka nie powinna być przykręcana do buty zamiast spawana Question Question Question Question Question Question

Czekam na dalszą część pracy Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamat




Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:06:32 09-07-2012    Temat postu:

No prac ogrom, w sumie 340 godzin roboczych, ale miałem wszystko zaplanowane od A do Z, więc nie było kombinowania w trakcie tylko czysta robota. Co do klatki załącznik FIA dopuszcza wersję i spawaną i skręcaną, reszta zależy od przeznaczenia, jeśli ma to być klatka zapobiegająca tylko kolizją czy rolowaniu to może być skręcana, ale jeśli dodatkowo ma przenosić obciążenia z kasty to już lepiej całkowicie spawana, skręcana jest mniej sztywna i niestety połączenia mają tendencję do rozkręcania co przekłada się na pękanie budy ob obciążeń.

No to kolejna porcja
Kolejnym krokiem było usunięcie kilku zbędnych kilo, grodzi nie usuwałem całkowicie z uwagi na przyszłą zaporę ogniową








auto zyskało prawdziwy rasowy rajdowy kolor wnętrza no i jeszcze konserwacja spodu i można zabierać się za uzbrajanie wozu w rasowe podzespoły





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
The Truth




Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:42:21 09-07-2012    Temat postu:

ładny projekt, auto zdaje się kiedyś widziałem w Pleszewie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamat




Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:20:12 09-07-2012    Temat postu:

hehe do Pleszewskiego ryneczku mam 3km, jak będziecie mieli klubowy zlocik chętnie się pokażę

no to dalej o projekcie
więc tak troszkę zbędnych kabelków wyleciało


Akumulator zamontowany w obudowie z wentylacją w najbardziej neutralnym dla niego miejscu

widoczek od spodu na konserwację budy, widać zamontowany wózek, zbiornik

Zamontowana nagrzewnica i dopasowana deska, gdzieś w tle wiszą pociągnięte kable do włącznika FIA
Aż tak bardzo nie zależy mi na minimum wagi, za to zimną przyjemnie będzie jechać na torze i nie skrobać szyb

Prezenty dla silniczka:
-miska i pompa oleju od S50B32

Tutaj już zamontowana pompa z patentem zabezpieczającym nakrętkę przed odkręceniem


A tutaj patencik eliminujący termostat oleju który i tak okazał się uszkodzony, a potem 140 stopni i "ten typ tak ma" BZDURA :lollol:

Zregenerowane sprzęgło

Silniczek w budzie

angielska wiązka i komp wciśnięty w miejsce pompy ABS, ECU przerobiony na hermetyka
no i jeak ktoś zauważył, zastrzały były tak poprowadzone aby skrzynką była w miejscu oryginalnym, a pewnie że się da Very Happy

graty zamontowane, pociągnięte węże do oil catch tanka i spływu oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DREAMowiec




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL

PostWysłany: 00:42:50 10-07-2012    Temat postu:

Dobry projekcik Wink Może jakieś turbo w przyszłości ? Twisted Evil , widzę tam sporo miejsca.
Nie boisz się, że gięte zastrzały ulegną większemu wygięciu podczas uderzenia Question

PS
Pozazdroszczę zaplecza i umiejętności spawania. Z chęcią sam bym robił swoje autko, niestety teraz muszę poprawiać po "fachowcach".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DREAMowiec dnia 00:45:35 10-07-2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamat




Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:41:33 10-07-2012    Temat postu:

Gięty zastrzał ma ogromny + tak naprawdę jest on stosowany by wyeliminować ryzyko podbicia kielichów na hopach, no i dla zapewnienia dodatkowej sztywności, przy wypadku i tak ulegnie deformacji, a gięcie akurat nie jest przypadkowe, nadaje odpowiedni kierunek deformacji zarazem samego siebie jak i rozpycha klatkę na zewnętrzną przy uderzeniu czołowym. a to że się mieści skrzynka to akurat wynik odpowiedniej wysokości zastrzału, oczywiście skrzynka musiała być lekko przerobiona.

Zaplecze techniczne i wiedza jest, gorzej troszkę z samą powierzchnią warsztatu bo jest bardzo skromna. A co ci fachowcy spartolili?

ok no to kolejna porcja
Widoczek od spodu, odnowiony wózek przerobiony na x-brace

Zbiorniczek i kabelki +

Na miejscu chłodnica, kolektor, obudowa filtra,

A tutaj się zmieści catch tank


Z innych ciekawostek, wszystkie rurki hamulcowe dorobiłem nowe, poprowadzone są w wewnątrz samochodu, tak więc kamienie ich nie uszkodzą, na zewnątrz poprowadziłem tylko paliwowe rurki, z silnika usunięta recyrkulacja spalin, no i oczywiście Filtr z węglem aktywnym.
Wczoraj silnik został odpalony, Very Happy jeden problem z głowy, no to do roboty dalej...

W samochodzie pojawił się już bardzo dobrze znany K-SPORT DRIFT, z małą różnicą u mnie zestaw od E46, więc i zwrotnice z E46 z usuniętym acermanem no i skróconym wąsem drążka kierowniczego

z przodu pojawiły się wahacze od E46

skoro silnik jest już pokaźny, to trzeba również się zatrzymać, w samochodzie pojawił się zestaw sportowych wentylowanych nacinanych i nawiercanych tarcz. Z przodu zestaw 325mm, nowe jarzma i zaciski


Podziękowania dla sklepu [link widoczny dla zalogowanych] specjalizującego się w hamulcach sportowych

Porównałem kolumnę kierowniczą moją z M3, moja ma tylko o 0,25 obrotu więcej więc postanowiłem zostawić swój magiel, tym bardziej że mega sprawny. Doszły jedynie podkładki. Na ten sezon uzyskany skręt w pełni mnie zadowala, na przyszły zaprojektujemy coś nowego. Oczywiście nowe drążki i inne pierdołki.


Usztywnienie beleczki x-bracem



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:44:30 10-07-2012    Temat postu:

respekt to za małe słowo na ten projekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Martin
KLUBOWICZ



Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1026
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice KALISHA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 23:16:14 10-07-2012    Temat postu:

Witaj -grubo działasz -gratuluje efektów i życzę wygranych Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DREAMowiec




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL

PostWysłany: 03:20:32 11-07-2012    Temat postu:

Nie słyszałem o giętych zastrzałach do kielichów, widać to mój brak wiedzy. Może kiedyś będzie okazja pogadać Wink

Niezły skręcik Cool (i nie chodzi tu o marihuanę Very Happy ) Można wymieniać klocki bez zdejmowania koła Very Happy

Sorry że poprawiam ale chyba chodziło o x-bracket (z j.ang.)? Takie moje małe zboczenie - poprawianie angielszczyzny.

PS
O ile dobrze widzę to tulejki wahaczy są ori. Proponuje je wymienić na poliuretanowe zamienniki. Gwarantuje 100% satysfakcji, 100% sztywności i 100% bezawaryjności. Pewnie sam z doświadczenia wiesz jak często siadają te gumy w e36 i e46. Jest kilka firm w Polsce ale nie znam o nich opinii, ja bazuje na firmie Powerflex. Mogę Ci je dostarczyć gdy będę w PL (może tez gumy stabilizatora?). Ceny są znacznie niższe na wyspie bo w końcu tutaj jest fabryka. Wymieniłem mojej dziewczynie w e46 i muszę przyznać że wzorowo się sprawują, zresztą tak jak w mojej e28 ale to już inna historia.

PS 2
Widzę, że zamontowałeś chłodnice oleju. Poproszę parę wskazówek a propos montażu (gdzie się wbić z przewodami)?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DREAMowiec dnia 03:35:24 11-07-2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
The Truth




Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 08:12:05 11-07-2012    Temat postu:

DREAMowiec napisał:


Sorry że poprawiam ale chyba chodziło o x-bracket (z j.ang.)? Takie moje małe zboczenie - poprawianie angielszczyzny.



A wlasnie ze dobrze napisał ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sebwe
VIP



Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bmw Klub Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:03:34 11-07-2012    Temat postu:

Szacunek kolego ,dobra buma i kawal dobrej roboty Wink
Mam nadzieje ze będę miał kiedyś okazje poznać tak wartościowego człowieka z dużym zapasem wiedzy i doświadczenia Razz
Zapraszam na spoty do nas Smile
Serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia w pracach i modyfikacjach jak i w zawodach Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sebwe dnia 09:04:25 11-07-2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:08:13 11-07-2012    Temat postu:

DREAMowiec napisał:

PS
O ile dobrze widzę to tulejki wahaczy są ori. Proponuje je wymienić na poliuretanowe zamienniki.


A ja widzę poliuretan.

Tak z ciekawości (domyślam się, że wystarczy poszukać forum o drifcie, żeby znaleźć odpowiedź, ale się mnie nie chcę Razz ) co zyskujesz stosując wachacz z e46, chodzi tylko o kąt wychylenia, czy są jakieś inne powody ? Ile metrów rury poszło na przewody hamulcowe ? Dobrze widzę z tyłu regulowane wahacze ? Dolną rozpórkę warto zamontować do auta szosowego (normalnego) czy przerost formy nad treścią ? Takie kilka pytań ;-]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamat




Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:50:43 11-07-2012    Temat postu:

Dreamowiec,
„X-BRACE” najbardziej prawidłowa nazwa zresztą Google i grafika
Co do elementów zawiechy to źle patrzyłeś, jak już kazukiorg zauważył wszystkie mam na poliuretanach, poduszki silnika i skrzyni tak samo. Nie wypisywałem tego bo mam je u siebie już 2 sezon.







Ja polecam i sam sprzedaje produkty które osobiście testuje, w moim przypadku strongflex, bardzo wysoka jakość i trwałość, guma Poli przetrwała nawet urwane koło na Toruniu, gdzie sworzeń wahacza niestety się poddał. Poliuretany o twardości 80Sha montuje w seryjnych samochodach klientów, zarąbista sprawa na Polskich drogach. PS!!! U MNIE DUŻE RABATY DLA KUBOWICZÓW. Powerflex również ogień, ba nawet tańszy Olkusz czyli Deuter też się sprawdza.
Co do chłodnicy oleju to akurat S50 mają fabryczną, ja wymieniłem ją na większą od TDS no i patencik z wywaleniem termostatu oleju, obecnie przy normalnej jeździe temperatura robocza to 80stopni, na torze w warunkach bojowych max 100stopni. Przy tych silnikach temperatura oleju jest mega ważna. Prawie 80% S50 na torze kończy wyplutą korbą, właśnie przez zbyt wysoką temperaturę. Wiadomo odporność fimu olejowego na ścinanie.
Jaki masz silnik, bo ja w poprzednim sezonie miałem M50B25 i tam aby zamontować chłodnicę trzeba albo wymienić podstawę filtra oleju na wersję właśnie od S50, ale za to wołają nawet 800PLN, druga opcja to specjalna pokrywka z wyprowadzeniami dostępna na wyspach za 500funtów, i jest 3 opcja hi hi na razie nie zdradzę dodam ale efekt końcowy taki jak u mnie był wygląda tak, praktycznie jak w S50




Co do turbo, plan jest są i też już niektóre graty uzbierane. Ale raczej u mnie będzie Vortech V2. Tylko najpierw muszę nazbierać $$$ bo same części to jakieś 35tyś PLN. DME też będę wywalał i wsadzał SA. Plan to 550KM. Ale jest też druga opcja silnik 2JZGTE albo LS3. Zobaczymy raczej nie wcześniej jak na sezon 2014. Teraz muszę w końcu warsztat pobudować bo dobija mnie brak kanału albo podnośnika.

Wahacze z e46 dlatego, że mają o 3cm większy rozstaw sworznia co zarazem powoduje poszerzenie rozstawu kół, przy większym skręcie obcierały by koła o nadkola a teraz mam spory zapas, druga sprawa to stabilność w poślizgu, e36 nawet na mega betonie jak nie poszerzysz to będzie się buda bujała w zakrętach.

X-brace w cywilu jest lekką przesadą, ale na tor bardzo polecam

no dobra kolejna porcja z projektu
przyszedł czas na tył, zmodziłem własne wahacze regulowane




no i oczywiście customowy wydech, brak katów, środkowy tłumik refleksyjny, całość z kwasu, końcowy absorbcyjny CSC, bardzo lekki zestaw.



na tył doszły dystanse, szerokość osi tak sama jak przedniej, dystanse wykonane zgodnie z moim rysunkiem, całość przed wtłoczeniem szpilek

a tutaj już po wtłoczeniu szpileczek, dystans na samochodzie

przygotowanie do poszerzenia błotników, widoczna przeróbka fartucha by latające opony miały od czego się odbijać


unikam wszelkiej maści szpachli, która jest mega nie praktyczna w sporcie,











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zork




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:12:46 11-07-2012    Temat postu:

szacunek ze bardzo profesjonalne podejście i wykonanie, świetna reklama dla firmy Smile
gratulacje, bardzo kompleksowo przygotowane auto Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> GALERIA WOZÓW PRZYJACIÓŁ KLUBU Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin