Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Dyferencjały

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alberrrto
VIP



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLKP

PostWysłany: 08:58:28 05-08-2015    Temat postu: Dyferencjały

Jak zrobić dyfer do e36 na duży ep, żeby miał wartość gdzieś w okolicach 3,5 - 4,0. Obecnie mam seryjne S3,15 w 328i. Oczywiście nie chce zakładać małej głowy, zmieniać półosi i dłubać wału, ale ponoć przekłada się flaki z jednych dyfrów do drugich.

Ktoś coś doradzi? Oczywiście most pod e-szperę i jak najtaniej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:32:41 05-08-2015    Temat postu:

Szczerze? Najtaniej to małą głowę bierzesz tylko wypinasz flansze półosiek i wsadzasz z dużej głowy. Nie musisz grzebać przy półośkach zostawiając mocniejsze z 2.8 nie pamiętam jak jest z przednią flanszą ale to też tylko w razie czego planszę na jednej śrubie przełożysz, a przełożenie środka dyfra to jest zabieg... w sumie według mnie nie ma rzeczy trudniejszej bez profesjonalnego sprzętu nić składanie dyferencjału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Romi




Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 23:18:27 10-08-2015    Temat postu:

roznica miedzy mala glowa a duza glowa to tylko flansze na polosie wystarczy je przelozyc i juz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alberrrto
VIP



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLKP

PostWysłany: 11:42:02 11-08-2015    Temat postu:

A flansza "ataku" tak jak pisze Piotrek? Z tego co i ja wiem, to trzeba wydłużyć wał.
I kwestia wytrzymałości. O ile przy 2.8 da się pewnie trochę pojeździć, to później przy mocach rzędu 250+, mała głowa będzie pewnie chrupać co chwila.

Poniżej zagwostka, pierwsza tabel podaje, że b28 w gałce ma 2,93, automat 3,07, a u mnie jest 3,15(?).
Tabliczka się zgadza, bo zakładając 3,15 z e-szperą na Wyrazów prędkości i obroty były takie same.
Czyżbym miał most z M3 3.0? tam też była chyba seryjna szpera.
Kolejna zagwostka, to przełożenie z drugiej tabelki dla b28 w automacie, które wynosi 3,91(!). Której tabelce wierzyć?
Znalazłem jeden taki most na allegro za 650zł. I coś takiego by mi odpowiadało najbardziej jeżeli chodzi o wytrzymałość.


I jeszcze jedno mnie ciekawi z drugiej tabelki, bo wydaje mi się, że piątka jest nadbiegiem.





[URL="http://zapisz.net/view.php?filename=156_e36gr.jpg"][/URL]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:45:41 11-08-2015    Temat postu:

To masz dyfer od 2.5 po prostu Wink A ja widzę, że w takim wypadku trzeba szukać dyrów do automatu xD Nie ważne jakich, bo i tak krótsze niż w manualu xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alberrrto
VIP



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLKP

PostWysłany: 21:42:24 11-08-2015    Temat postu:

Doczytałem, że duże dyfry 3,91 wychodziły w automatach na rynek USA.

"
I found out. I will post here to someone that don't know.

EURO BMW'S 1992 to 1995 325i using automatic zf 5hp18 gearbox came with 3.15:1 differential.

EURO BMW'S 1996 to 1999 323i and 328i using automatic zf 5hp18 gearbox came with 2.93:1 differential.

AMERICAN BMW'S 1993? to 1999 using GM auto gearbox came with 3.91:1"


Tam też chyba były inne same automaty. Na Europę tak jak w mniejszej tabelce.
A propos tabelek, to mnie Piotrek wyprzedziłeś :p

Tak więc zostaje mi 3,45, taki most mam. Tylko kto ma flansze na wymianę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alberrrto dnia 21:43:36 11-08-2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alberrrto
VIP



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLKP

PostWysłany: 08:43:43 25-08-2015    Temat postu:

Ciekawostka Smile


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alberrrto dnia 08:48:07 25-08-2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Romi




Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 02:21:17 30-08-2015    Temat postu:

ja mam 2 flansze na dużą polos a nie powiem ze przydaly by mi sie na male polosie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin