Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Kontrolka awarii silnika e39

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 06:51:15 14-05-2014    Temat postu: Kontrolka awarii silnika e39

Mam taki problem.
Pali się kontrolka (pomarańczowa) awarii silnika.
Gdy auto stoi na biegu "P" lub "D" na hamulcu to obroty po pewnym czasie falują (nie zawsze).
Po wpięciu pod kompa pokazuje czujnik położenia wału...
Elektryk wymienił mi czujnik położenia wałka rozrządu na Bilsteina i pomogło....... na 2km Razz
Zaraz po tym jak od niego wyjechałem znowu dziadostwo się zapaliło.
Dodam, że na wyższych obrotach auto chodzi doskonale. Kompresja w silniku jak salonówka.

Może ma ktoś pomysł co to może być...

BMW e39 530iA Touring 2002r

EDIT:
Wcześniej wymieniłem jedną sondę lambda bo napięcie się na niej w ogóle nie zmieniało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M0Z4RT dnia 06:56:53 14-05-2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 08:27:56 14-05-2014    Temat postu:

A u kogo z tym byłeś ? Może Podjedz do Sobczaka na Sulislawice Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 06:09:30 15-05-2014    Temat postu:

byłem u elektromechanika w ostrowie a dokładnie topola-osiedle.
Nie mogłem jechać do Sulisławic bo nie mogę auta zostawić. Pracuje w ostrowie więc auto zostawiam na cały dzień i po pracy sobie odbieram...


dziś jadę do niego ma się zająć sprawą jeszcze raz...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobeq




Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 06:16:10 15-05-2014    Temat postu:

skoro na kompie czujnik położenia wału a wymienił ci wałka rozrzadu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 08:57:58 15-05-2014    Temat postu:

no ale wały masz dwa - rozrządu i korbowy a komputer pokazał tylko błąd czujnika położenia wału więc chyba trzeba sprawdzić oba...

wstępnie sprawdziłem czujnik i nie reagował ale dałem elektronikom z pracy do sprawdzenia by wiedzieć czy była potrzeba wymiany...

dziś pogadam z elektromechanikiem i sprawdzimy ten drugi czujnik...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 06:46:12 16-05-2014    Temat postu:

Sprawdziłem czujnik i rzeczywiście był uszkodzony. Raz łączy a raz nie.
Po ponownym podłączeniu się do kompa już nie zwracał błędu czujnika położenia wału ale za to pokazał sporo innych błędów tj. wszystkie sondy lambda i świece, cewki, zawory i jeszcze parę drobiazgów...
Świece są nówki platynki - 70zł za sztukę i sondy też były wymieniane...
W pracy samochodu nie zauważyłem żadnych zmian i poprawy...

Elektromechanik wyszedł z propozycją podmiany cewki... ale to dopiero we wtorek...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:13:18 04-07-2014    Temat postu:

podmiana cewki nic nie wykazała bo wszystko działa...
zmieniłem mechanika na ziomka w Tarchałach Wielkich bo kumpel mi mówił, że robi w ASO i się zna na beemkach.
Znalazł trzy nieszczelności układu. Wąż od odmy do wymiany, uszczelki kolektora ssącego były już "skamieniałe" i poluzował się jeden wtrysk gazu i zasysał więcej tlenu...

Po wymianie tych rzeczy odczułem minimalną poprawę...

Zmieniłem znów mechanika. Sprawdził komputer i stwierdził, że źle mapuje i że wywala zapłon na dwóch tłokach. Podmienił na chwilę komputer na swój (podobno dobry) i nic nie dało. Sprawdził oscyloskopem i też błędów nie wykazało. Po wykasowaniu błędów auto chodzi idealnie ale wystarczy się zatrzymać na biegu P, N, D i po kilku minutach znowu się zapala "pomarańczka"...

Ile to już mechaników gadało o walniętej uszczelce pod głowicą lub regulatorze napięcia alternatora (że niby za duże napięcie idzie na sondy i wtryski i komp świruje)

Dziś odbieram od niego auto bo tydzień grzebał i nic nie zrobił i wale do Kordelasińskiego dać się grubo skasować ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:35:35 04-07-2014    Temat postu:

Pamiętaj się powołać na zniżki zawsze to 10% mniej :/ A ja bym jeszcze jeśli masz stare świece wsadził je czy czasem to nie jest wina źle dobranych świec, skoro mówisz, że masz nówki. Po za tym kasowali Ci błędy a włączali adaptację po tym resecie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:55:44 04-07-2014    Temat postu:

Cytat:
Po za tym kasowali Ci błędy a włączali adaptację po tym resecie ?


nie wiem o co chodzi Razz


jeśli chodzi o świece to wcześniej działało a teraz nie więc raczej to nie świece...
tym bardziej że na początku działa dobrze a dopiero po chwili zaczyna wariować silnik... gdyby to byla swieca to pewnie problemy byłyby od samego poczatku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:07:11 04-07-2014    Temat postu:

Usunięcie błędów to jedno, a załączenie adaptacji to drugie. Przy adaptacji usuwasz mapy zapłonowe przez co DME od nowa uczy się prawidłowej pracy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M0Z4RT




Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 13:50:53 08-07-2014    Temat postu:

jak o to chodzi to mapy były usunięte...
ale to nie pomogło bo za każdym razem mapował od nowa z błędami..
silnik chodził bez zmian... zaraz po skasowaniu błędów chodził równo ale wystarczyło dać skrzynie na D i trzymać na hamulcu i już obroty falowały i nie palił równo na dwa garki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin