Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

swap 1.6 m43 na 2.5

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartiie36coupe




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 11:59:52 05-05-2013    Temat postu: swap 1.6 m43 na 2.5

witam jak bym kupił cupete z silnikiem 2.5 jakie problemy beda by przełozyć do mojej 1.6 co trzeba przerobić czy na lajcie wejdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:19:48 05-05-2013    Temat postu:

Zibi sam przekładał silnik. Ogólnie chyba większego problemu nie ma tym bardziej jak będziesz miał dawce obok. Cała wiązka itp przekładasz i bangla. Później jak chęci będą no możesz się pokusić o wymiane np hamulców

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartiie36coupe




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:23:05 05-05-2013    Temat postu:

a mocowania pasuja bo on wielki taki jest a to 1.6 to jak połowa jego

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartiie36coupe dnia 12:23:42 05-05-2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:32:43 05-05-2013    Temat postu:

Jak masz aute dawce obok wszystko pasi plung play czy jak to tam się piszę Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Devil0259
KLUBOWICZ



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:36:38 05-05-2013    Temat postu:

cały czas sie napalamy na tą coupe co stoi kolo autoglassa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:04:09 05-05-2013    Temat postu:

Do przełożenia masz tak:
-silnik ze skrzynią łapy pasują p&p
-lewarek zmiany biegów( w R6 jest krótszy wodzik)
-potrzebujesz wał od wersji 2.0 jeśli zostanie mała głowa z tyłu, jeśli nie, to musisz przełożyć differ z 2.5 razem z wałem (porównaj przełożenia dyfra, bo może się okazać, że 2.5 na małej głowie 4.11 będzie ogień na 1/4 ale nie zejdziesz poniżej 16L/100km, no i koniec 5 przy 205kmh) Przy wymianie małej głowy na dużą do wymiany półośki.
-cała elektronika włącznie ze stacyjną i kluczykami chyba, że obejdziesz EWS
-wymienić drążek reakcyjny (stabilizator) R6 jest bardziej wygięty bez tego silnik się nie zmieści
-proponował bym przełożyć przednie macpersony, bo są dostosowane do inne masy ( R6 ma większe sprężyny ) chyba, że masz gwint problem się rozwiązuje.
-z tyłu do wymiany zaciski z tarczami jeśli są wentyle, jak masz lite to są takie same jak w 2.5, więc nie ma sensu (chyba, że masz bębny ale przy M43 już były tarcze)
-z przodu jeśli masz lite tarcze p&p wentyle z 2.5
-wydech komplet bo nawet środkowa podpora jest inna
-mam wrażenie, że chłodnica jest lepsza w 2.5, ale sprawdź na realOEM, bo mogę się mylić i to to samo
-aku może zostać w przodu, ale dla lepszego rozłożenia masy powinien wylądować w bagażniku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartiie36coupe




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:32:57 05-05-2013    Temat postu:

i ta czarna bedzie moim dawca jeszcze troche:) wszystko co dobre i cenne przełoze z niej do mojej zawias silnik i wszystko o od m jest dzis gadałem z znajomym i pogada z nim i z ceny zejdzie on:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartiie36coupe




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:37:18 05-05-2013    Temat postu:

wiec jesli kupie całą e36 coupe 2.5 to wszystko w niej bedzie i spokojnie moge przekładac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:48:54 05-05-2013    Temat postu:

o ile wszystko będzie sprawne to tylko kopiuj i wklej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartiie36coupe




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:56:27 05-05-2013    Temat postu:

bo myslałem zrobic myk z tablicami ale moj kolorek mi podoba sie bo jest taki inny i mało z takim kolorem jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian1987




Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:59:56 15-12-2015    Temat postu:

Witam niechcem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Co do części mechanicznej to wszystko jestem w stanie ogarnąć jednak mam problem z elektryką.
Więc od początku mam zdrowiutkie e36 1,6 (sedan 1994r) na boschu i e36 z silnikiem m50b25 (coupe 1992r) ale jest zgnita tak że nabiera wody. Zabieram się za przekładkę silnika m50b25 do budy z 1,6 i napotkałem problem bo w sedanie jest tylko jedno gniazdo okrągłe 25pin. Dodam ,że oba auta są bez immobilaisera. Proszę was o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
losiek162




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 10:31:02 20-12-2015    Temat postu:

ja przekładke robiłem do sedana z 1.6 na 2.8 wiec filozofii nie ma ogromnej wiązka silnik wał dyfer półosie i hamulce (ja osobiście posiadałem dwie m43 jedna 1994 druga 1995 i obie miały bęben z tyłu) wiec była przekładka całych wahaczy na tarcze bo wiadomo hamulce w e36 to jeden z słabszych punktów zwłaszcza przy silnikch r6

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 13:19:03 04-01-2016    Temat postu:

Ja przekładałem 2.5TDS na m50b25nv. Też były w TDS dwa złącza, jeśli masz w 21 pin w pierwszym złączu to bezproblemowo przepniesz i będzie chodzić Wink Ja musiałem jest EWS zwierać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin