Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Zapytanie o zakup e39 w charakterze mocnego rodzinnego auta
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monoworld




Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz, Krotoszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:10:58 29-04-2012    Temat postu: Zapytanie o zakup e39 w charakterze mocnego rodzinnego auta

Witam. Mam zamiar zmienić auto rodzinne i z Toyoty 1.6 16V gaz chce sie przesiąść na e39 kombi albo sedan w dwóch gamach silnika 2.0 i 2.8 benzyna. Chciałbym poznać ich prawdziwe spalanie w gazie miasto trasa. Czasem jeżdzę w delegacji więc chciałbym poznać to auto z waszych wypowiedzi. Wiem, że podacie mi prawdziwe dane stąd moja wizyta u was. Jeszcze jedno pytanie, ile płacicie rocznie od pojemności 2.0 i 2.8(chodzi mi naprzykład o PZU). Ile bede płacił kosztów przy zakupie auta z takimi pojemnościami bo mnie tu straszą znajomi że od 2.8 bedzie to jakieś 2500zł. Te pytania są dla mnie bardzo ważne i niestety chce BMW bo to pewniak w mocy i dźwięku który lubię. Wyjaśnię to szybko. Podoba mi się design tej kasty BMW oraz brzmienie tych silników. Czekam na konkretne dane. Za długo jeździłem zmulonym 1.6. Dzięki

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monoworld dnia 21:13:12 29-04-2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaBlaz




Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KALISZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 01:09:44 30-04-2012    Temat postu:

Ja użytkuje co prawda E39 ale w dieselku o osiągach porównywlnych (teraz) lub myśle ciut lepszych od 2,5l w benzynie także o spalaniu się nie wypowiem Wink
Autko sprawuje się w trasie jak najbardziej porządnie, zakladając oczywiście dbanie o jego stan techniczny.
Co do ubezpieczenia to z całym szacunkiem Shocked i aż śmiać mi się chce na tą kwotę Laughing No ale w PZU wsystko możliwe, ale jak bedziesz chciał coś ubezpieczyć odezwij się do mnie Very Happy Wspomniałeś że masz już auto, a zatem jakieś zniżki, dla przykładu moje OC w skali roku nie przekracza 400PLN.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez DaBlaz dnia 01:11:57 30-04-2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 08:14:31 30-04-2012    Temat postu:

Co do spalania to jest około 15L w mieście w trasie około 10L oczywiście wszystko jest uzależnione od jazdy twojej. Podatek który będziesz musiał opłacić jest to 2% od kwoty rynkowej auta. Oc szukał bym jak najtaniej a nie w chorym PZU.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DREAMowiec




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL

PostWysłany: 19:23:41 30-04-2012    Temat postu:

Jestem od niedawna posiadaczem 525d z '03. Poki co, ciesze sie jazda i komfortem, ktory naprawde jest na wysokim poziomie (porownuje do serii 3, ktorymi dosc dlugo jezdzilem). Duzo przestrzeni w srodku, wygodne foteliki, wszystkie wł/wył sa pod reka, wielowahaczowe zawieszenie daje wrazenie jakbym poruszal sie poduszkowcem (nie czuc nierownosci). Cisza i spokuj w srodku nawet przy duzych predkosciach (uwielbiam robic nim trase UK-PL).

Co do oplat to place 470zl za OC + NW, rozmawialem rowniez z ubezpieczycielem o dodatkowym AC oraz Assistance i wyliczyl mi cos kolo 2 - 2.5tys zl. Czyli tragedii nie ma (firma TUW).

Problemy finansowe zaczynaja sie przy serwisie. Niestety niektore czesci sa dosc drogie, ale sa i takie za ktore zaplacimy rozsadne pieniadze.
Zaraz po kupnie, wymienilem gorny lewy wahacz - koszt 350zl bez uslugi.
Klapa bagaznika nie trzymala sie w gorze wiec pojechalem do sklepu po nowe silowniki.. zawolali 180zl za 1szt do klapy - wymienilem narazie teleskopy szyby (40zl/1szt) i poki co trzyma sie jakos ale zeby sie podniosla klapa to trzeba jej pomoc.
Tarcze i klocki na przod (Brembo i Ferodo) byly w "normalej" cenie 400zl.

Niestety jak w kazdym aucie tak i w tym wystepuja "wady fabryczne". W wersji po lifcie, ktora mam okazje uzytkowac takimi wadami sa regulatory poziomu swiatel oraz LCM (modul swiatel).
Mam okazje walczyc wlasnie z tymi problemami i szukajac po internecie info okazalo sie ze wiele osob z tym walczy lub juz ogarnelo ten temat.
Co do regulatorow to problemu wiekszego nie ma, same te elementy kosztuja 40-50zl, potrzebny jest jeszcze czas i duzo cierpliwosci bo jedyny sposob na wymiane to rozklejenie lamp ( w wersji przed liftem nie bylo tego problemu).
Nowe LCM to niestey spory wydatek (ok.1000zl) i trzeba pamietac ze po kupnie drugiego wymagane jest programowanie. Kupno uzywanego raczej odradzam bo jezeli ten problem pojawia sie notorycznie to kto wie jak dlugo dzialac bedzie uzywka. Znalazlem jednak inny sposob... Ponoc "samodestrukcji" ulega pewien uklad scalony na plytce tego modulu, wiec wystarczy oddac element do wymiany i cieszyc sie z zaoszczedzonych pieniedzy.

Ja oceniam e39 na 5 bo pomimo malych problemow, jazda tym autem naprawde cieszy.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monoworld




Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz, Krotoszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:00:42 01-05-2012    Temat postu:

Spinacz Ty pisałeś 15l w gazie miasto i 10 l trasa? To dotyczy 2.8 czy 2.0?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:57:54 01-05-2012    Temat postu:

2.5i i podobnie 2.8i jak się mylę niech mnie poprawią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monoworld




Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz, Krotoszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:22:39 05-05-2012    Temat postu:

Ok dzieki chłopaki pozdro od Nostry z Wild Power Ostr. Spinacz i Dreamowiec odezwijcie mi sie na tel jutro od 10.00 517701583. Pogadamy o szczegółach mojej wymarzonej Bavarii. Dzięki za informacje. Okazały się cenne. Jak da radę Ci którzy pomogli ze spalaniem i opłatami panie Adminie zasługują na pochwałę i wyróżnienie a ode mnie użytkownicy dostaną coś co sie przydaje nacodzień. Reszta na PW Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Martin
KLUBOWICZ



Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1026
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice KALISHA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 23:13:38 05-05-2012    Temat postu:

Cóż co do spalań ja użytkuje 4.0 w automacie -występuje również w e39 540
spalanie trasa od 9 l /100
miasto od 14l /100
tryb mieszany od 11l /100
Wszystko zależy od użytkownika i gadanie że duży silnik musi dużo palić mnie śmieszy -fakt może nie mało w porównaaniu do Toyoty yaris ,alu tu akurat nie tylko o spalanie chodzi Wink
Spalanie 4.0 jak 2.8 , 2.5 ,2.0 a nawet i 1. 8(z której się przesiadłem na 4.0) są porównywalne -wszystko zależy od mechanicznego stanu danej jednostki i nogi ,a raczej głowy-coś za coś Wink
Co do OC w AXA płace 511 na rok Rolling Eyes
Wybór należy do Ciebie kolego-pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DREAMowiec




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL

PostWysłany: 12:34:25 08-05-2012    Temat postu:

Małe sprostowanie..
Moduł LCM może siąść choć niekoniecznie, przewertowałem trochę internet i śmiało mogę stwierdzić, że największym awarią ulegają wspomniane regulatory oraz zapomniana przeze mnie mata airbag siedziska pasażera (świeci mi kontrolka odkąd kupiłem auto ale tak się do niej przyzwyczaiłem, że zapomniałem o jej istnieniu).
Tak jak wspomniałem wcześniej, regulatory to nie jest jakaś straszna sprawa, gorzej w przypadku mat. Wymiana maty kosztuje ok 1500zł (wlicza się w to prucie fotela i ponowne zszycie), ale Polak potrafi i są na allegro za ok 20zł urządzenia, które wpina się we wtyczkę od maty i wszystko gra. Minus tych "gadżetów" jest taki, że w razie wypadku komputer odczytuje obecność pasażera i "odpala" wszystkie poduszki bez względu czy jest ten pasażer czy go nie ma.
Tak samo się dzieje jeżeli nie podłączysz tego "urządzenia". Pewnie teraz zapytasz co w takim razie to daje? Ten "gadżet" powoduje tylko zniknięcie kontrolki AirBag na liczniku.
Powodzenia w zakupie e39
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monoworld




Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz, Krotoszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:25:46 08-05-2012    Temat postu:

Ok i padnie na e39 2.8. Fajnie by było, żeby to był manual nie automat i kombiak. Bede woził nią 2 dzieciaków. Nielubię jak ktoś za mnie zmienia biegi(co do automatu). Kubie w benzynie i wrzucę sobie gaz, bo jak kupię z gazem to nie wiem kto i jak to założył. Co do przebiegu to jakieś limity? ile taki silnik może się kręcić? Zakup tego auta to jedno, a musi mi wystarczyć na jakieś 5-6lat. Te silniki kręcą się do miliona jak merce czy to pół miliona maksymalny przebieg i kapitalka? Rozumiem że to jest zróżnicowane użytkowaniem. Zadbany silnik i auto posłuży mi więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DREAMowiec




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL

PostWysłany: 00:04:48 09-05-2012    Temat postu:

Wiadomo, ze w PL jest wiele aut po "korekcie" licznika i ciezko cos stwierdzic wzgledem tego.
Druga sprawa to taka, ze ja nigdy nie mialem 2.8 jedynie 2.0 jesli chodzi o benzyne.
Jednak przygladajac sie autom w uk widze wiele tych silnikow z duuuzymi przebiegami (200, 300 nawet 400 tys km) i nadal sa sprzedawane jako sprawne, wiec chyba nie bedzie tragedii. Jedyne co wg mnie moze ulec usterce przy duzym przebiegu to vanos, nic innego nie przychodzi mi do glowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 08:47:07 09-05-2012    Temat postu:

No vanos przy duzym przebiegu napewno bedzie juz slyszalny no chyba ze ktos go wymienial

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Martin
KLUBOWICZ



Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1026
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice KALISHA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:31:39 10-05-2012    Temat postu:

Moja ma nakulane 320 000 -jedynie dbać ,lać i jeździć - co do awaryjności ,to nawet nowe auta ulegają usterkom i innym ''przypadłościom rzeczy martwych '' Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matus
KLUBOWICZ



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:38:33 10-05-2012    Temat postu:

mialem 2.0 w e39 i duzo brakuje do dynamiki jazdy tym autem, sprawe zalatwil 2.8 spalanie po city 13-15l lpg na trasie ekonomicznie rekordowo spadlem do 9l lpg

kiedys z Torunia jechalismy ze Spinaczem 2.5l to o 2l lpg mniej spalilem przy 2.8 \
jak dla mnie to min. 2.8 a bardzo fajnie to V8 podobno spalanie na tym samym poziomie


e39 to dobry wybor , bardzo mocne bezpieczne i wytrzymale auta , moje nigdy mnie nie zawiodlo teraz mam drugie auto e46 330 xd to zupelnie inna bajka w tej konfiguracji szkoda ze e39 nie bylo w Xdrive bo napewno bym takie wybral , postawilem na kompromis
ale kolejna generacja oferuje 535xd

Very Happy odnosnie oplat OC to tylko od Ciebie zalezy gdzie i ile masz znizek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matus
KLUBOWICZ



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:42:30 10-05-2012    Temat postu:

Monoworld napisał:
Ok i padnie na e39 2.8. Fajnie by było, żeby to był manual nie automat i kombiak. Bede woził nią 2 dzieciaków. Nielubię jak ktoś za mnie zmienia biegi(co do automatu). Kubie w benzynie i wrzucę sobie gaz, bo jak kupię z gazem to nie wiem kto i jak to założył. Co do przebiegu to jakieś limity? ile taki silnik może się kręcić? Zakup tego auta to jedno, a musi mi wystarczyć na jakieś 5-6lat. Te silniki kręcą się do miliona jak merce czy to pół miliona maksymalny przebieg i kapitalka? Rozumiem że to jest zróżnicowane użytkowaniem. Zadbany silnik i auto posłuży mi więcej.



dodam tylko ze swoje e39 mam juz 5 lat i nie nudzi sie nigdy
a remontu silnika nie oplaci sie robic lepiej wlozyc kolejny
co wlasnie zrobilem 4 lata temu z 2.0 na 2.8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin