Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

E36 92' 318i M40B18
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> GALERIA WOZÓW KLUBOWICZÓW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:14:23 15-05-2013    Temat postu:

@Eric
No miał... jak nie zapomnę to wrzucę jeszcze zdjęcie jak zamontowane są tylnie głośniki, bo to też jest niezły kwiatek Razz Wszystko czego się tknął, albo nie działa, albo nie działa tak jak powinno. Możliwe, że za dużo na raz próbował zrobić i w końcu zapał się skończył. Przynajmniej tak to próbuje sobie wytłumaczyć, bo nie byłbym wstanie zrozumieć psucia kolejnych rzeczy, nie kończą wcześniej zaczętej roboty. Przypomniało mi się, jedna rzecz w sumie działała elektryczny szyberdach (był ręczny), tylko nie uważam za rozsądne wpięcie szyberdachu do środkowej lampki bez żadnego bezpiecznika... chociaż... w sumie w szyberdachu wózki były połamane, więc w sumie i tak nie działał Razz Przynajmniej się nie nudzę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 11:03:30 16-05-2013    Temat postu:

Właśnie znalazłem co to za skrzyneczka i schemat do podłączenia Very Happy Ze schematu wynika, że nawet dobrze, było by to podłączone, ale najpierw muszę sam looknąć czy czasem coś nie jest jednak zrąbane Razz Muszę teraz obczaić ten drugi klakson pod maską, bo może on miał robić za syrenę. Zapowiada się kolejna zabawa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 11:04:28 16-05-2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:06:49 17-05-2013    Temat postu:

Bawiąc się radiem, kablami i pozostałą elektryką rozładowałem akumulator, więc stwierdziłem, że trzeba coś zrobić z alternatorem. Ładowanie na poziomie 13.5V + niezły szum kwalifikowało alternator do regeneracji Wink Cały proces udokumentowałem. Samo wyciągnięcie z auta sobie odpuściłem, więc jako punkt startowy mamy alternator na stoliku:



Koło pasowe odkręcamy nasadką 24 + imbus na kontrę.



Wiatrak (wirnik, wentylator... nie wiem jak to się nazywa to co chłodzi alternator) nie jest w żaden sposób nabity ani nic takiego, przynajmniej nie u mnie. Niby widać na nim nacięcie, które powinno ustalać go na ośce, ale na ośce nic nie miałem. Bez problemu zszedł z podkładką dystansującą, między wiatrakiem, a kołem pasowym.



Teraz dobrze spróbować poluźnić te cztery (na zdjęciu wewnętrzne, te bliżej ośki) "śrubeczki" trzymające osłonę pyłową łożyska. W tym momencie będzie na pewno łatwiej niż potem, uwierzcie na słowo Razz Następnie odkręcić 4 śruby skręcające dwie połówki obudowy.
Po czym można rozłożyć alternator, trzeba tylko pilnować plastikowego gniazda małego łożyska (od strony przewodów i regulatora napięcia), bo łatwo pęka...



Teraz dowolnym ściągaczem ściągnąć małe łożysko.



Kolejnym krokiem jest rozłożenie do końca wirnika i wyciągnięcie go z drugiem połówki. Wystarczy odkręcić wcześniej wspomniane 4 śruby osłony przeciwpyłowej. I tadam! Ta kwadratowa blaszka pod łożyskiem to właśnie ta osłona przeciwpyłowa.



Kolejny krok jest troszkę pizd....ty, bo trzeba mięć ściągać z cienkimi haczykami, albo ściągacz z separatorem, jak na zdjęciu. Złożenie tego ustrojstwa oczywiście trwa więcej niż samo ściągnięcie łożyska, ale wcześniej próbowałem na imadło i młotek... nawet nie ma co porównywać tych dwóch "technik" Razz



Wszystkie klamoty razem czyli jak doszedłeś do tego miejsca to już jest z górki Very Happy



Do nabicia łożyska wykorzystałem klucze rurkowe, który idealnie się do tego nadają. Lepiej nie zapomnieć o tym pierścieniu, który centruje oś i pełni funkcję osłony przeciwpyłowej.



Wyczyściłem też gniazdo dużego łożyska, żeby było ładnie w środku. Jak jakiś pająk tam zamieszka to się nie będę wstydzić



Wirnik osadzamy obudowie, trochę głupie jest wycelowanie pierwszej śrubki osłony pyłowej, ale potem jakoś już leci Wink Po złożeniu, obracamy go do góry nogami i nabijamy drugie łożysko, także przy pomocy wcześniej wspomnianych wielofunkcyjnych kluczy rurkowych Very Happy



Teraz do kupy z powrotem zakładamy stojan z obudową. To plastikowe gniazdo małego łożyska wchodzi w swoje miejsce tylko w jednej pozycji, więc trzeba przypilnować cholerę. Na zdjęciu widać, że wymieniłem oryginalne śruby krzyżakowe ze stożkowym łbem na imbusowe w kwadracie, bo ponad półtorej godziny walczyłem, żeby je odkręcić i nie wiele ze starych zostało Razz



Wirnik z podkładką na ośkę, tylko trzeba przypilnować, żeby w dobrą stronę go założyć, wygięciem w stronę obudowy.



Zostało tylko koło pasowe dokręcić.



No i pozostałe elementy plastykowe i elektryczne, które dla bezpieczeństwa zdemontowałem.




Duże łożysko igiełkowe 47X17X14
Małe łożysko igiełkowe 32X12X10

Koszta to około 35 zł łożyska + 15 zł regulator napięcia ze szczotkami w moim przypadku. Łożyska z tego co zczaiłem w każdym alternatorze są takie same. Podsumowując robotę: Będzie dobrze i jak się nic nie popsuło to mam z głowy alternator na kolejne 5-10 lat :]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 19:15:53 17-05-2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:53:50 17-05-2013    Temat postu:

fajnie tak podłubać, osobiście pomalowałbym jeszcze obudowe ale to tylko takie moje zboczenie hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:30:24 17-05-2013    Temat postu:

No przez chwilę się zastanawiałem nad przeczyszczeniem, ale jakoś mi się nie chciało. jak mnie szarpnie to może pomaluje ale prędzej zacznę od pokrywy zaworów Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:51:39 21-05-2013    Temat postu:

Jak zawsze dużo pracy zrobione i super opis do tego każdy na tym może się uczyć.
Dobra robota


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:55:22 21-05-2013    Temat postu:

Spinacz napisał:
Jak zawsze dużo pracy zrobione i super opis do tego każdy na tym może się uczyć.
Dobra robota


Właśnie taki był mój zamiar :] Od czasu wymiany tulei na wahaczach doszedłem do wniosku, że na pewno nie tylko ja szukam jakiś poradników, zanim się za coś wezmę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:28:35 21-05-2013    Temat postu:

można otwożyć dział ''zrób to sam"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:08:20 21-05-2013    Temat postu:

Albo w mechanice tagować takie tematy jako [Poradnik]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:34:37 07-06-2013    Temat postu:

Walka z bocianami c.d. czyli dlaczego M40 zasłużył na swoją renomę... Więc wkurw... niewymownie podirytowany co raz głośniejszym waleniem z głowicy, postanowiłem ją rozebrać... oto co znalazłem...





Z prawej jest dźwigienka z 4 cylindra z dolotu... od czasu kiedy kupiłem auto jest to już 3... żeby było zabawniej jest to dźwigienka, z nowego kompletu, który założyłem około 3 miesięcy temu... żeby jeszcze zabawniej oczywiście dostał też wałek rozrządu, który był też wymieniony na nowy jakieś miesiąc przed dźwigienkami... jakby było tego mało to samoregulatory też były nowe i właśnie ten od tej dźwigienki w rękach mi się rozpadł... dobrze, że wziąłem się za to dzisiaj, to od razu dało radę kupić nową dźwigienkę. A samoregulator wziąłem ze starej głowicy po selekcji okazały się tylko dwa sprawne... Poleciała płukanka z syfu i teraz moczą się teraz w oleju. Przeczyściłem kanały olejowe metodą chłopską Razz Czyli 10 cm trytytkę wpychałem w kanały po czym założyłem sam wałek rozrządu, żeby zamknąć obieg oleju wyciągnąłem samoregulatory i zakręciłem silnikiem, żeby wymusić obieg oleju. Cały syf poleciał kanałami zasilającymi samoregulatory. O efekcie tego zabiegu napiszę jutra ja złoże silnik spowrotem Razz Dobrze, że na poprawę humoru kupiłem sobie troszkę fantów, żeby skompletować taki zestawik :]



Dodatkowo zająłem się też kosmetyką silnika ale to pokaże, jutro ze zdjęciem przed i po Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:48:40 07-06-2013    Temat postu:

Ty lepiej szlifierke zrób z tego silnika bo chyba tak właśnie działa Wink masakra. Ja już bym chyba nie wytzrymał z tym silnikiem, gratuluje cierpliwości Very Happy
Zestawik profi widać teraz wszyscy się w te produkty zaopatrują


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 00:22:11 08-06-2013    Temat postu:

Dobra firma, ale psikadło do mycia silnik k2 jest lepszy. Reszta bajka do felg wziąłem sobie drugie ustrojstwo, bo mialem ta pychę ale jest zbyt agresywna do mechanicznej polerki tylko ręcznie. A to mleczko będzie bajka na wykończenie rantu Smile

Co do silnika, powiem szczerze że to już nie kwestia cierpliwość tylko czegoś w stylu tyle pracy mnie to kosztowało, to muszę skończyć. Nie raz jak sobie policzę kasę jaka poszła na ten silnik, to... Powiedzmy, że świadomość tego że miałbym swój docelowy silniczek, mam ochotę zatrzeć france, ale przy moim szczęściu prędzej się most ze skrzynią rozpadnie, niż będę miał powód żeby zmienić silnik Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:39:04 08-06-2013    Temat postu:

Podsumowanie walki Very Happy

Bocian uciekł !!! może zostawił jakieś pisklęta, bo delikatne cykanie jest, ale możliwe, że z czasem regulatory się napełnią, a dźwigienka się dotrze i nastąpi ubłagana cisza Wink. W najbliższym czasie zmienię olej z LM 10W40 semisyth na jakiś LM albo Valvoline 0/5W-40, bo może olej przez to, że jest zasyfiony jest już za gęsty. Co prawda dolałem 1L świeżego (to raczej nie auto spala olej tylko przez moje częste rozbieranie silnika i sprawdzanie smarowania bez pokrywy zaworów olej jest nie tylko w silniku Razz)

Teraz może kwestia kosmetyki silnika, o której wczoraj wspomniałem Very Happy Wczoraj otwierając maskę silnik wyglądał tak:



Czyli nie ciekawie Razz Popękana jakaś złotawa farba, przez co silnik wyglądał jak moczony w urynie Razz W związku z tym, że miałem i tak pół silnika rozebrane, a na półeczce leżała czarna farba wysokotemperaturowa, postanowiłem zrobić coś takiego:



Pomalowałem pokrywę zaworów jak w R6, obie obudowy koła zębatego i zaczep silnika, bo na więcej nie starczyło farby Razz Przygotowałem do malowania plastiki, które oczywiście też były psiknięte tą "uryną". Jak kupię uszczelki kolektora dolotowego i przepustnicy pomaluje też jest pomaluje przy okazji czyszczenia przepustnicy. A przy wymianie oleju z filtrem psiknę puchę filtra. Śmiesznie to teraz wygląda, ale do naszej imprezy chce się wyrobić z całością Wink Stan na chwilę bieżącą:



EDIT:

Na zdjęciach pokrywa wygląda na szarą ale to przez świadło lampy ledowe. W rzeczywistości ładnie to wygląda. Plastiki faktycznie są szare, bo przetarte papierem ściernym Razz A osłona przepustnicy jest obklejona błyszczącą czarną folią, bo się na tym uczyłem ją kłaść,. Folia oczywiście zostanie ściągnięta a osłona pomalowana, żeby nie było wiochy pod maską. Razz

EDIT2:

Wziąłem zieloną małpę na spacer reakcja na gaz powyżej 2krpm bajka Very Happy ale dziwnie mi się jeździ, bo nie słyszę silnika chyba muszę pomyśleć nad jakimś wydechem Very Happy niestety znalazłem już minus Razz poniżej 2krpm przy pełnym bucie dławi się ;/ więc mam do sprawdzenia przepustnicę i przepływomierz Wink a może szukam dziury w całym xD ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 22:32:11 08-06-2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:04:45 14-06-2013    Temat postu:

Przyszedł weekend, więc doszedłem do wniosku, że pora wymienić regulator napięcia w alternatorze. Dolna śruba jest w takim miejscu, że trudno jest ją wykręcić, więc wyciągnąłem cały alternator. No i się zaczęło...















Rodzina zastanawia się, do którego z zakładów zamkniętych mnie wysłać Razz Jeszcze zostało mi zrobić ostateczną polerkę. Przepis na taką zabawę to szczotka druciana, papier 180, 400, 800, 1200, dwie pasty do polerki Meguiars z wcześniejszych zdjęć. Zdjęcie z komory dam jutro bądź pojutrze jak pomaluje resztę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:44:08 14-06-2013    Temat postu:

no teraz jest grubo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> GALERIA WOZÓW KLUBOWICZÓW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Następny
Strona 10 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin