Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

SWAP
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:30:13 16-01-2014    Temat postu: SWAP

Nakresle temat:
chce zeswapowac moje m43 na m50b25, mam dość ciekawa wg mnie okazję bo silnik przygotowany jest do driftu przez JBB MOTORSPORT. Wymienili oni wszystkie uszczelki, splanowali głowice i przerobili miskę olejowa. Dodatkowo ponoć motor jest zakuty, brak skomplikowanej elektryki sond i vanosa (92r) cena za silnik to niecałe 2000 zł ale jest to tylko sam silnik z osprzętem, co wy na to opłaca się?

Co jeszcze bd musiał pozniej zmienić i ile mnie to wyniesie żeby silnik zawitał w aucie?
ponoć skrzynia od m43 podejdZie do m50.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:39:49 16-01-2014    Temat postu:

Skrzynia da radę. Co do sprzęgła to zależy czy silnik dostaniesz razem z kompletem, bo w 2.5 jest dwumas i sprzęgło 226mm w M43 jest jednomas 215mm, więc może być cienko. Do wymiany pójdzie wał na 100%. Jeśli zostawić małą głowę... potrzebujesz wał od 2.0. Dużym minusem jest to, że przełożenie pewni masz 4.11 a standardowe w 2.5 jest chyba 2.7*, więc będzie miała kopa i sporę spalanie. Jak jednak będziesz chciał wywalić małą głowę i wsadzić dużą, to do wymiany oprócz głowy wał i półośki. To w sumie koniec reszta to kwestia spawania wydechu i samego położenia wiązki. No nie wiem jak stoisz z heblami... Powiem szczerze czuć tą większą masę... więc tutaj też trzeba podejść według mnie na poważnie. Chociaż są agenty co jeźdzą 2.8 na bębnach z tyłu.

EDIT:

A w jakim sensie zakuty ? Wiem, że kuty wał jest w 2.8, ale wtedy trzeba zmienić też tloki i zmieniła by Ci się pojemność skokowa. I na czym polegała modyfikacja miski olejowej ? Bo wszystko ładnie pięknie dopóki działa, a potem będzie szycie, żeby coś naprawić ;/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 15:47:51 16-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:18:14 16-01-2014    Temat postu:

I tu Cię zdziwię, bo przełożenie na moście mam 3.46 jak dobrze pamiętam he he Wink
Skrzynia od 2.5 nie ma innych przełożeń? Będzie to dobrze chodzić?
Seryjne półośki dadzą radę?
Tył bębny ale nowe XD calutki zestaw TRW hehe

A tu masz opis aukcji
Sprzedam Silnik M50B25 czyli niezniszczalne 2.5 litra o mocy 192KM, który wykuto w kuźni szatana.



Pochodzi z e36 sedana i nigdy nie widział gazu. Silnik w stanie bardzo dobrym, dopiero poskładany- wymienione uszczelniacze zaworowe, uszczelki od góry do dołu, miska olejowa z diesla z przerobionym smokiem (koszt 400 zł+ robocizna), splanowana glowica+ nowa uszczelka. Jest to najlepsza wersja 2.5 produkowana w latach 90-92 ze wzgledu na brak rozbudowanej elektroniki, sond i brak vanosa, seryjnie kuta jednostka- mocna i idiotoodporna. Składany w JBB MotorSport. Silnik sprzedaje kompletny z elektryką, kompem.


EDIT:
ile wyniosą mnie koszta tak w przybliżeniu, nie licząc silnika?
(wał, heble...) ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bastek434 dnia 17:20:11 16-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:42:57 16-01-2014    Temat postu:

No z przełożeniem nie jest tak najgorzej. Co do osiek to z tego co wiem, to do driftu zakładają małą głowę i częściej pada most. Ale w sumie w takim sporcie półośki mogą traktować jak opony jednorazówki Razz I mogą zapomnieć o tym wspomnieć Razz Więc nie wiem. Z opisu wychodzi, że to ten sam silnik co u mnie Wink Ciekawy jestem co daje miska z diesla xD ? Tak naprawdę oprócz silnika i robocizny potrzebujesz tylko wał, który tutaj jest za 100zł

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj napisałem całą litanie i zacząłem sobie przypominać co jeszcze jest, więc usunąłem i piszę od nowa Razz Jeszcze musisz wymienić stabilizator na wersje R6 jest bardziej wygięty. Możliwe, że wybierak, bo coś mi się o uszy obiło, że jest krótszy. Sprawdź jeszcze rozmiar łącznika wału skrzynia jaki jest u Ciebie i w 2.0. W teorii od czerwca 92' wszystkie 1.6-2.5 miały taki sam, ale ja na przykład w zielonej miałem mniejszy ;/ To tego dochodzi kwestia wydechu potrzebne są kolektory wydechowe + portki z sondą. Sprzęgło bym wziął przynajmniej z 2.0. Tarcza ma chyba ten sam wymiar (możliwa jest różnica góra 4mm) co 2.5 tylko jest jednomas. Resztę można na prawdę z czasem zrobić Wink Pełną wycenę mógłby Ci zrobić Bartek ze Zduńskiej. Jak coś mi się przypomni jeszcze to dam znać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:47:43 16-01-2014    Temat postu:

zegary też do wymiany na r6 tak to wszystko zostało napisane. Dowiedz się czy bartek czegoś nie ma albo będzie miał może zmniejszysz koszta o połowe i dostaniesz też zdrowy silnik z całym osprzętem i innymi częściami potrzebnymi do swapu. Zibi jest zadowolony jak nikt Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:13:18 16-01-2014    Temat postu:

Jak mogę się skontaktować z Bartkiem ?
CZyli co nie warto się interesować tym motorem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:15:30 16-01-2014    Temat postu:

Na dwoje babka wróżyła, bo jeśli faktycznie jest tak zrobiony to za dwa tysie z pełnym osprzętem nie jest najgorzej. Ale jednocześnie te silniki na allegro zaczynają się chyba od 1200zł, więc trudno określić, póki by się nie zobaczyło. W końcu z jakiegoś powodu sprzedają co nie Razz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eric
SKARBNIK



Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kalisza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:32:53 16-01-2014    Temat postu:

nie wiem czy by im się opłacał taki remont pod sprzedaż chyba że sprzęt mają taki profi. trudna decyzja. w tej cenie miałbyś silnik + wszystko co potrzebne do swapu i zostanie jeszcze na hamulce albo robocizne. mnie swap wyniusł jakieś 2500 z mechanikiem.
Bartek ma nick Bart13 w dziale sprzedam też ma dział


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:01:59 16-01-2014    Temat postu:

Napisałem do Bartka, zobaczymy Wink
Czekam na odpowiedź....
Jednocześnie szkoda mi trochę tego silnika, ale jak mówicie że w tych pieniądzach mogę mieć cały zestaw i w dodatku pewny to decyzja jest chyba oczywista ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:23:25 16-01-2014    Temat postu:

Jak się dobrze dogadasz to nie zdziwiłbym się jakby Ci nawet tego swap'a zrobili Razz Bo ostatnio przybyło im mocy przerobowej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:09:39 17-01-2014    Temat postu:

Lipton obecnie Bartek nie ma nic na stanie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marula10




Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koryta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:16:19 21-01-2014    Temat postu:

sam sie chce zabrac za swapa. jest na allegro e34 525 z sekwencja na full opcji delikatnie przodem ruszona za 2200 zl. czyli jakbys posprzedawal wszystko masz silnik za free. miske zmienic i lala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:21:18 21-01-2014    Temat postu:

To ja dla pewności szukałbym delikatnie ruszonej z tyłu Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marula10




Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koryta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 16:27:58 21-01-2014    Temat postu:

tak na przyszlosc mowie hehe ;p boli mnie ze mam vanosa i osprzed siemansa. bo wtedy wiazka tez musi isc nowa niestety. aale to dluga droga jeszcze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:01:05 21-01-2014    Temat postu:

osprzęt siemens'a jest bardzo upierdliwy ;/ O wiązkę zawsze warto zmienić na oryginalną od silnika, bo może być jakiś myk w elektronice i nie pojeździsz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin